30. dirka Po Sloveniji 12. junij - 16. junij 2024
11.06.2018

Policija: Upoštevajmo navodila, bodimo strpni, uživajmo!

Policija: Upoštevajmo navodila, bodimo strpni, uživajmo!

Varnost vseh udeležencev je na prvem mestu, zato je treba upoštevati navodila policije in redarjev. Matjaž Leskovar iz Slovenske Policije pojasnjuje kakšen “zalogaj” je dirka Po Sloveniji in kako naj se obnašajo ostali udeleženci v prometu.

Letošnja jubilejna, 25. mednarodna kolesarska dirka Po Sloveniji bo postregla s številnimi presežki; najmanj kar je pa traja en dan več kot zadnjih nekaj izvedb, na progi dolgi 664 kilometrov bo preko 150 kolesarjev, v njihovem spremstvu vsaj 22 klubskih vozil, pred startom vsake etape pa se bo na vnaprej določene točke odpeljalo tudi kar nekaj spremljevalnih avtobusov, ki se jih poslužujejo zlasti ekipe svetovne serije. In z naštevanjem praktično še nismo prišli niti do polovice. Najkrajše povedano – v nekem trenutku bo na cesti zelo veliko najrazličnejših udeležencev. Kaj to pomeni za varnost v prometu, smo povprašali višjega samostojnega policijskega inšpektorja Slovenske Policije Matjaža Leskovarja.


G. Leskovar, ob dirki po Sloveniji predvsem kaže opozoriti na to, da že dolgo vrsto let tudi vi osebno držite vse varnostne »niti« v svojih rokah. Kakšen »zalogaj« pravzaprav predstavlja ta dirka za vse policiste udeležene v izvedbi takšnega dogodka?

Imate prav. Slovenska policija je praktično neločljivi del dirke Po Sloveniji že od njenih začetkov, tako, da v bistvu tudi mi na nek način obeležujemo srebrni, 25-letni jubilej. Sam sem del te zgodbe dobrih 12 let. V tem času se je nabralo ogromno zanimivih zgodb, a – kar je še bolj pomembno – še več izredno pomembnih izkušenj. Dejstvo je namreč, da gre za enega izmed največjih in najbolj odmevnih športnih dogodkov, ki se dogajajo na cesti. Urejanje prometa in izvedba mobilne zapore je zelo zahtevna. Če je dirka zahtevna za kolesarje, je običajno tudi za naše delo. Večji kraji in prometne konice zahtevajo še dodatno dobro načrtovanje in brezhibno izvedbo naših nalog.


Koliko ljudi z vaše strani sploh sodeluje v varovanju dirke in urejanju prometa v času dirke?

Glede na to, da je letos dirka podaljšana za en dan, to pomeni še več dela in tudi več policistov. Pri varovanju in urejanju prometa na dirki bo tako letos udeleženih več sto policistov, za vsako etapo pa je angažiranih tudi 28 policistov-motoristov ter najmanj tri službena vozila s po šestimi policisti.


Letošnja 25. zelena pentlja bo vendarle še nekoliko bolj zahtevna kot prejšnje. Zakaj?

Na takšen dogodek se slovenska policija pripravlja dlje časa, letošnja sprememba pa se nanaša tudi na dejstvo, da trasa poteka skozi ozemlje Madžarske in Republike Avstrije. Mejo Madžarske celotna karavana preči enkrat, sosednje Avstrije pa dvakrat, zato smo se obrnili na pomoč k sosedom in s pomočjo madžarske policije na eni strani ter policijskega atašeja Avstrije na drugi, pravočasno pridobili vsa dovoljenja, da naša oborožena policija vstopa tudi na njihovo ozemlje brez kakršnih koli zapletov. A brez odličnega sodelovanja s sosedi, bi se lahko kaj hitro zapletlo, ne glede na to, da gre zgolj za nekaj kilometrov tujega ozemlja. Za to pomoč se jim iskreno zahvaljujemo.


Kaj za vas predstavlja največji izziv v izvedbi tega dogodka?

Zagotovo so vedno znova največji izziv ostali udeleženci v prometu, ki niso seznanjeni s kolesarsko dirko in občasnimi kratkotrajnimi zaporami cest ali ne upoštevajo navodil redarjev in prometnih policistov. In vendarle vse skupaj terja zgolj nekaj potrpežljivosti, upoštevanja navodil in predvsem dobre volje. Moj nasvet tistim voznikom, ki se takrat znajdejo ob cestnih zaporah je, naj izstopijo iz svojih vozil, navijajo ter spodbujajo kolesarje, namesto da se jezijo in so slabe bolje ali celo nestrpni. Varnost nikoli ne more biti stoodstotno zagotovljena – prav na nobeni dirki, tudi večjih dirkah ne. Za varnost sebe in drugih udeležencev kolesarske karavane – na trasi ali ob njej, pa najlažje lahko udeleženci poskrbimo sami z upoštevanjem navodil redarjev in policije. Že vsaka najmanjša nepazljivost udeležencev v prometu lahko uniči ves trud, ki smo ga vložili skupaj, da bi prireditev potekala brezhibno in v svetu predstavili Slovenijo kot destinacijo katero si želijo ljudje obiskati.


V preteklosti se je že večkrat zgodilo, da so vozniki kar zapeljali na traso in s tem ogrožali tako tekmovalce kot sami sebe. K sreči ob tem nismo beležili hujših posledic, toda opozorila so vendarle na mestu.

Prav to tudi sami še posebej izpostavljamo. Varnosti nikoli ni dovolj. Razumemo, da so nekateri vozniki lahko tudi zmedeni glede na to, denimo, je v spremstvu kolesarjev običajno več službenih vozil s prižgano rdečo-modro svetilko, kar pomeni takojšnjo ustavitev vozila v prometu. Zato ni odveč vedeti, da je med dirko vedno v ospredju policijsko vozilo s prižganimi posebnimi svetlobnimi znaki – rdeča in modra svetilka, ki izvaja mobilno zaporo in zapira cesto in vozilo organizatorja z rumeno svetilko in napisom »Kolesarska dirka«. Slednje najavlja prihod kolesarske karavane ter opozarja, da se je takrat potrebno ustaviti in počakati, da gre karavana mimo, z vsemi spremljevalnimi vozili vred. Naprej se lahko gre le, ko mimo nas zapelje zadnje vozilo (v žargonu mu rečemo tudi »metla«), na katerem je tudi viden napis: KONEC DIRKE. Takrat dvomov ni več in se cesta znova odpre za ves promet. Vsem udeležencem v dirki želim, da jim udeležba na dirki čim bolje uspe, udeležencem v cestnem prometu in navijačem pa predvsem, čim manj slabe volje in čim več športnih užitkov!


Foto: Sportida