Intervju z Mojco Novak
Jubilejna, 25. dirka Po Sloveniji je nov mejnik v bogati zgodovini tega športnega dogodka. Ob tem pomembnem mejniku smo se pogovorili s predsednico kluba in predsednico organizacijskega odbora dirke Po Sloveniji, Mojco Novak.
KK Adria Mobil: Kaj pomeni ta mejnik za klub kot organizatorja in za vas osebno?
Mojca Novak: Predvsem bi rekla, da gre za poseben mejnik v bogati zgodovini kolesarstva na Dolenjskem nasploh, saj smo v lanskem letu obeležili izjemno visok jubilej – 120 let od ustanovitve Kluba dolenjskih biciklistov Novo mesto, katerega tradicijo od leta 1972 nadaljuje Kolesarsko društvo Novo mesto, danes KK Adria Mobil. Tudi ideja o dirki Po Sloveniji je zrasla v teh dolenjskih logih. Prvič so jo prizadevni Novomeščani organizirali v počastitev rojstva nove države leta 1993 in to tradicijo – z izjemo leta 1997 – ohranili vse do danes. Sama sem tudi operativno vpletena v zadeve od leta 2006, ko je generalno sponzorstvo kluba prevzela družba Adria Mobil, zato mene osebno – tako in drugače – ob današnjem srebrnem jubileju vendarle prevevajo posebni občutki. Ponosna sem tako na dosežke kluba v tekmovalnem in organizacijskem smislu in hkrati sem ponosna na Adrio Mobil, ki klubu že več kot ducat let trdno stoji ob strani. Tako prepletena poslovna partnerstva so prej izjema kot pravilo, saj kot pokrovitelji kluba – nenazadnje tudi zaradi njegove bližine (velodrom je namreč le streljaj od sedeža družbe, op.p.) – s klubom dobesedno živimo in natančno tudi vemo, kam gredo vložena sredstva. Zato ima srebrni jubilej tudi zame osebno poseben lesk.
V teh dneh je pokroviteljstvo nad klubom prevzel tudi predsednik države Republike Slovenije.
Da, in tudi to je dodatna potrditev, da v klubu delamo dobro in da puščamo sled v času in prostoru, ki je pomembna tudi – ali predvsem – za državo. Navsezadnje je bila, kot rečeno, tudi prva dirka Po Sloveniji organizirana v počastitev nove države, zato je več kot primerno, da je pokroviteljstvo nad njeno srebrno jubilejno izvedbo prevzel prav predsednik države.
V nedavnem pogovoru ste še posebej izpostavili statistiko, ki o dirki pove več kot tisoč napisanih besed. Za kaj gre?
V klubu imamo vsaj dva izjemna klubska kronista, Janka Hrovata in Srečka Glivarja. Janko je ob tem pomembnem jubileju naštel med drugim tudi to, da so kolesarji v vseh dosedanjih izvedbah prekolesarili skupno skoraj 19 tisoč kilometrov. Ob tem so obiskali 62 slovenskih mest – gostiteljev startov in ciljev posameznih etap. Naj ob tem še posebej izpostavim, da v tej zgodbi še zlasti izstopa Novo mesto, ki se je kot gostitelj bodisi startov bodisi ciljev pojavilo kar 36-krat. Skupno 1.525 kolesarjev je prišlo iz 56 držav ter štirih kontinentov. Če bi temu dodali še odmevnost dogodka, pod katerega se podpisujejo dolgoletni zvesti sponzorji, kot so Telekom Slovenije – ta celo že vseh 25 let! – pa Adria Mobil, Fiat ter izjemni partnerji dogodka, ki so se zgodbi pridružili lani z STO-jem na čelu, je to dejansko mejnik, ki je vreden svojega srebrnega leska. In odlična popotnica za nov list v zgodovini organizatorja in aktivnega tekmovalca – KK Adria Mobil, krovnih združenj, gostiteljev vsakoletne kolesarske karavane ter države in regije kot celote. Ob vsem tem naj dodam še dejstvo, da bo dirka letos prvič prestopila tudi mejo z Madžarsko ter v eni izmed etap celo dvakrat mejo z Avstrijo. Kot organizatorji se lahko pohvalimo tudi z izjemno odmevnostjo dogodka, ki mu letos še posebej daje čar dejstvo, da bo na startu kar 9 ekip svetovne serije World Tour, kar pomeni, da dirka postaja med najmočnejšimi tovrstnimi dirkami v Evropi in svetu, ki so vpisane v mednarodni kolesar UCI.
Že ob 24. izvedbi dirke Po Sloveniji lansko leto ste vpeljali kar nekaj sprememb. Jih lahko predstavite?
Lanska izvedba dirke je bila svojevrstna generalka za letošnjo jubilejno izvedbo, tako, da smo že takrat opravili veliko dela, od spremembe celostne grafične podobe, novega logotipa dirke do novega, izredno močnega slogana dirke: Fight for Green, ki simbolizira tako boj za zeleno majico kot tudi boj za zeleni planet, za naš skupen trajnostni razvoj. S tem smo dejansko vnesli precej svežine in novosti v tovrstna kolesarska dogajanja in smo tudi poželi precej pohval tako strokovnjakov kot splošne javnosti in še posebej ljubiteljev kolesarstva. S prenosom dirke preko Eurosporta pa smo dogodek prenesli v milijone domov kolesarskih navdušencev po vsem svetu in s tem dokazali, da »Boj za zeleno« ni zgolj simbol kolesarskega boja za končno zmago, temveč zaveza in imperativ vsakega izmed nas posebej in sveta kot celote. Slovenijo smo dodatno postavili in utrdili na »zelenem« zemljevidu. S tem smo močno presegli tudi okvirje kluba kot organizatorja, ob pomoči sponzorjev, še zlasti družbe Adria Mobil, ter partnerjev projekta na čelu s Slovensko turistično organizacijo, pa smo dokazali, da je projekt pomemben za državo kot celoto. Ob tem se zahvaljujemo vsem, ki so že lani pristopili projektu in temu ostali zvesti tudi letos, a ob tem ne skrivamo želje, da bi bilo tega posluha lahko tudi več. Kakor koli, lanskoletna generalka je uspela, zato imamo letos nekoliko lažjo nalogo, a zgolj z vidika osnov, vse ostalo pa je bilo potrebno nadgrajevati z novimi idejami, predlogi in tudi rešitvami.
Kaj bi pri tem še posebej izpostavili?
Zagotovo bi izpostavila dodatno aktivacijo občin in šol. Prvi se bodo letos borili za Naj gostitelja dirke, drugi za najboljšo risbo, oboji pa bodo dali svoj prispevek k pestrosti in zanimivosti samega dogodka, skupaj s številnimi krajani, ki jih tudi ob tej priložnosti vabimo na ogled dirke tudi v živo. Vse to nam je omogočilo, da bo letos dirka trajala en dan dlje kot običajno, naša ambicija pa je, da dirko v prihodnje podaljšamo še za kakšen dan več - kot je to v preteklosti že bilo. Ob tem se sicer zavedamo, da to pomeni še več dela za vse tiste, ki so s klubom tako ali drugače povezani, a le tako bomo zadovoljili tudi vse tiste, ki vsako leto znova denimo sprašujejo, zakaj dirka ne gre skozi njihov kraj, in podobno. Za to, da v eni dirki resnično zaobjamemo celotno Slovenijo, bi namreč morala dirka trajati vsaj teden dni, če ne še dlje, pa tudi vse občine bi morale pristopiti zraven, razen, če nad celotnim projektom ne prevzame pokroviteljstva kar država sama. Kar bi bilo tudi smiselno, saj takšna praksa pri organizaciji vseh večjih dirk drugod po Evropi že obstaja. To pa je brž ko ne naloga za neke druge čase.
Ob jubileju beležite tudi druge presežke?
Zagotovo in na to smo zelo ponosni. Kot slišimo v zakulisju dogodkov, postaja prestižno biti na startu naše dirke. Od tod tudi letošnja »gneča« celo med najmočnejšimi ekipami svetovne serije. Po pravilih mednarodne kolesarske zveze bi jih sicer lahko sprejeli še več, toda izhajamo tudi iz varnostnih razlogov in sprejmemo toliko ekip, kolikor je še obvladljivo. Prepričani smo namreč, da se morajo na dirki vsi počutiti dobro ter varno – tako tekmovalci kot gledalci. Direktor dirke, Bogdan Fink, rad poreče, da dirko in hitrost ne narekuje organizator pač pa sami tekmovalci. Sam profil dirke prav tako zelo varljivo deluje lahkotno, a to nikakor ni, zato moramo biti kot organizator pripravljeni na vse. Zato naj še enkrat ponovim: nad presežki smo navdušeni, a le toliko kot le-te dovoljuje visoko profesionalna organizacija in izvedba dogodka v celoti, kar je naš prvi in tudi ključni imperativ.
Foto: Sportida