30. dirka Po Sloveniji 12. junij - 16. junij 2024
17.05.2018

25. slovenska pentlja najmočnejša v zgodovini dirke

25. slovenska pentlja najmočnejša v zgodovini dirke

»Interes med kolesarskimi ekipami za start na jubilejni, 25. dirki Po Sloveniji, ki bo potekala od 13. do 17. junija, je izreden in še kar raste. Na seznamu nastopajočih je že 22 ekip, od tega kar 8 ekip svetovne serije World Tour in organizatorji so že v poziciji, da nove prijave zavračajo. Med prvokategornike sodijo ekipe Bora – hansgrohe z lanskoletnim zmagovalcem dirke Po Sloveniji, Rafalom Majko, LottoNL-Jumbo s Primožem Rogličem, Dimension Data z Markom Cavandishem, Katusha - Alpecin, Mitchelton-Scott, Bahrain Merida, EF Education First-Drapac p/b Cannondale ter še osma ekipa iz svetovne serije – Team Sunweb; ki je tudi aktualni svetovni prvak v ekipni vožnji na čas,«

je na današnji novinarski konferenci pred junijskim mednarodnim kolesarskim spektaklom dejal organizacijski direktor dirke, Bogdan Fink, in ob tem ni skrival zadovoljstva: »Srebrni jubilej slovenske pentlje bomo zaznamovali z najmočnejšo zasedbo doslej in eno najmočnejših etapnih dirk 2. kategorije v Evropi, kar nam sicer povzroča dodatne (organizacijske) skrbi, a nas hkrati tudi navdaja s posebnim zadovoljstvom. Še zlasti zato, ker bo na startu dirke tudi četrti kolesar svetovne jakostne lestvice, in hkrati eden izmed ambasadorjev dirke Po Sloveniji, Primož Roglič.«

Nad letošnjo močno zasedbo in ostro konkurenco je navdušen tudi generalni sponzor dirke, družba Telekom Slovenije, ki pa je, kot je še posebej poudaril direktor trženja Telekoma, Tomaž Jontes, podpornik tega izjemnega športnega dogodka že od njegovih prvih začetkov, torej polnih 25 let. Sicer je bila novinarska konferenca v celoti posvečena predvsem tehničnim podrobnostim trase dirke, dolge 664 kilometrov in razdeljene v skupno pet etap, ki jih bo tudi letos neposredno in posredno prenašal najbolj gledan evropski športni televizijski kanal Eurosport, v neposrednem prenosu pa si bo možno dirko ogledati tudi na prvem programu slovenske nacionalne televizije ter, kajpada, tudi v živo ob vsej dolžini petdnevne trase. »V zadnjem mesecu dni smo posamezne profile trase nekoliko spreminjali, še zlasti profil četrte etape na relaciji Ljubljana – Kamnik. Dolžina ostaja tako rekoč nespremenjena, nekoliko pa smo spremenili vzpone, tako da bodo le ti še bolj zahtevni, kot smo prej napovedovali, med tem, ko bodo spusti ostali enako tehnično zahtevni, kot doslej« je še pojasnil Fink. V nadaljevanju je podrobneje predstavil profile posameznih etap, ki sta jih sproti komentirala še dva gosta tokratne novinarske konference - eden najbolj obetavnih mladih slovenskih kolesarjev Tadej Pogačar (Ljubljana Gusto Xaurum) ter še eden od ambasadorjev letošnje dirke in kolesar z bogatimi mednarodnimi izkušnjami, Jani Brajkovič (Adria Mobil). Veselita se izjemno močne letošnje konkurence, kot sta dejala, in oba tudi pričakujeta, da se bosta – ob pomoči članov svojih ekip – pokazala pred domačim občinstvom v najboljši možni luči. V nadaljevanju novinarske konference je o varnosti v prometu in varovanju udeležencev dirke govoril tudi višji samostojni policijski inšpektor Matjaž Leskovar, ki je še posebej apeliral na strpnost v prometu ob občasnih zaporah cest ter tudi na to, da so tako gledalci kot tudi drugi udeleženci v prometu ob sami dirki dolžni tudi sami skrbeti predvsem za lastno varnost in za to, da s svojim početjem ne ogrožajo druge. Vsak dan bo s kolesarji najmanj 28 policistov na motorjih ter trije v avtomobilih, skupaj pa bo dirko v vseh dneh varovalo več sto policistov.

S policisti bo sodelovala še ekipa 20 motoristov organizatorja, ki jih bo z motorji opremilo podjetje BMW Group Slovenija, partner moto parka pa je podjetje Akrapovič.

Posebna gostja novinarske konference je bila tudi mag. Maja Pak, direktorica Slovenske turistične organizacije (STO), ki je ponovno poudarila pomen sodelovanja z Eurosportom. »Med aktivnostmi, s katerimi se je Slovenska turistična organizacija vključila v promocijo Slovenije v okviru kolesarske dirke Po Sloveniji, je oglaševalska kampanja v medijih Eurosporta, ki bo dirko prenašal v živo. Med 26. 4. in 20. 6. se bo zvrstilo sto 30-sekundnih oglasov, v katerih so izpostavljene destinacije, ki se nahajajo ob petih trasah dirke,« je dejala mag. Maja Pak in izpostavila še en projekt, ki ga ob dirki Po Sloveniji že drugo leto izvaja STO. »STO vsako leto na študijskih potovanjih gosti več sto novinarjev in vplivnežev z družbenih medijev. Za podporo dirke smo pripravili poseben projekt Kolesarski ambasadorji Slovenije, v okviru katerega bodo izbrani kolesarski navdušenci iz Italije, Belgije, Španije, Francije in ZDA spoznavali naše naravne in kulturne znamenitosti, kulinarično ponudbo, zdraviliški program in butične nastanitve. Njihova kolesarska avantura, ki smo jo pripravili v sodelovanju z GIZ Pohodništvo in kolesarjenje, se bo odvila med 22. in 27. majem, vključevala pa bo tudi udeležbo na dirki Goni Pony na Vršiču. Kolesarski ambasadorji bodo svoje vtise delili prek družbenih medijev in navduševali za obisk Slovenije kot zanimive destinacije za aktivni oddih, na kateri pa lahko gost doživi tudi kulinarična in kulturna presenečenja. Ambasadorji bodo tudi vabili na ogled dirke v Slovenijo ali po TV Eurosport,« je še izpostavila direktorica STO.

Za promocijo posameznih slovenskih krajev bodo skrbele tudi občine, skozi katere poteka letošnja trasa dirke, od Lendave do Novega mesta. Vsi gostitelji startov ter letečih in klasičnih ciljev posameznih etap se namreč potegujejo za posebno priznanje Naj gostitelja 25. dirke Po Sloveniji, ki prinaša tudi poseben pokal – repliko 5200 let starega kolesa z ljubljanskega barja. Naj gostitelja bo ocenjevala posebna žirija, svoj glas pa bodo prispevali tudi novinarji preko ankete. Organizator dirke Kolesarski klub Adria Mobil pa je letos poskrbel tudi za najmlajše. Učence osnovnih šol ob vsej trasi dirke je namreč pozval, naj se udeležijo posebnega likovnega natečaja na temo dirke. Najboljšega mladega likovnika kot tudi njegovega mentorja pa čakata zelo privlačni nagradi. Žiriji likovnega natečaja bo predsedovala znana novomeška arhitektka in grafična oblikovalka Leticija Slapnik Yebuah.

 

Izjave posameznih udeležencev

Bogdan Fink, organizacijski direktor dirke: »Mednarodno kolesarsko dirko Po Sloveniji že četrt stoletja organizirajo prizadevni novomeški kolesarji, ki jim od leta 2006 trdno stoji ob strani predvsem generalni sponzor kluba, družba Adria Mobil, ki je v vseh teh letih zrasla v izjemnega poslovnega partnerja, ki mu zagotovo gre največja zahvala za vse klubske športne in organizacijske dosežke. Adria Mobil je tudi partner dirke Po Sloveniji, ki je skupaj s Slovensko turistično organizacijo ter vsemi občinami – gostiteljicami etap opravila izjemno delo in znova omogočila prenos dirke preko Eurosporta. Letos se kot medijski sponzor dirke ob Siol.net pojavlja tudi slovenska nacionalna televizija, zahvala za vso podporo pri organizaciji in izvedbi dirke, ki letos obeležuje srebrni jubilej, pa seveda gre tudi vsem ostalim partnerjem in pokroviteljem dirke na čelu s Telekomom Slovenije, družbo Avto Triglav in blagovno znamko Fiat ter vrsti drugih. Ob vsem tem posebno zahvalo iskreno izrekam tudi številnim prostovoljcem in drugim podpornikom kluba, brez katerih dirka ne bi bila to kar je. Dodati pa velja, da so pokrovitelji dirke znova poskrbeli tudi za posebne majice dirke: zeleno majico vodilnega in tudi končnega zmagovalca dirke bo podeljevala družba Telekom Slovenije, rdečo majico za vodilnega po doseženih točkah bo podeljevala družba Adria Mobil, modro majico za zmagovalca gorskih ciljev bo podeljeval Siol.net, belo majico za mladega, obetavnega kolesarja do 23. Leta pa bo podeljevala družba Avto Triglav, generalni zastopnik in distributer blagovne znamke Fiat.

Izredno pa nas veseli, da so k dirki pristopili novi partnerji, med drugim Hansgrohe, katerega matično podjetje je tudi pokrovitelj ekipe lanskega zmagovalca dirke, novomeška Krka, podjetje Tajfun, Dravske elektrarne Maribor ter HSE. Že vrsto let pa je uradna voda dirke Costella, uradna energijska pijača je Isostar, uradna energijska ploščica pa je Fruatabela

 

Tomaž Jontes, direktor trženja pri Telekomu Slovenije: »Izjemno smo ponosni na dejstvo, da smo partnerji dirke že od samega začetka. Prevoženi kilometri nas združujejo, navdušeni pa smo tudi nad rastjo rekreativne baze. Tudi znotraj podjetja imamo močno kolesarsko sekcijo. Vem, da bo tudi letošnja dirka skrbno in varno organizirana, z novimi trasami pa navdušuje rekreativne kolesarje in navijače, Slovenijo pa prikazuje z vsemi svojimi biseri. Prepričan sem, da bomo partnerji dirke tudi v prihodnje!«


KK Adria Mobil, foto: Vid Ponikvar / Sportida