30. dirka Po Sloveniji 12. junij - 16. junij 2024
23.05.2017

SLO Tour v znamenju »U377«

SLO Tour v znamenju »U377«

Je »U377« kakšna skrivna koda? Ne. Zgolj  strokovna oznaka oziroma številka barve, ki jo poznajo predvsem tiskarji in označuje tisto zeleno barvo, ki  bo letos prevladovala na dirki Po Sloveniji. Zelena barva je zaščitni znak Slovenske turistične organizacije in Slovenije nasploh. Zato bo v zeleni barvi  letos prvič tudi majica vodilnega kolesarja v skupni razvrstitvi 24. dirke Po Sloveniji in bo edinstvena v svetu kolesarskih tekmovanj visokega ali najvi&s

Večina ljudi povezuje rumeno majico z najboljšim kolesarjem na dirki, kar pa ni vedno tako. Neformalna pravila dirk narekuje kultni  Tour de France in številni organizatorji se zgledujejo po njih. Rumeno majico kot prepoznavni simbol vodilnega v skupni razvrstitvi kolesarske dirke je uvedel ustanovitelj Tour de France Henri Desgrange med samo dirko že leta 1919. Prvi nosilec rumene majice je postal Francoz Eugène Christophe. Rumena barva je bila izbrana zato, ker je glavni sponzor bil časopis L'Auto (kasneje L'Équipe), ki so ga tiskali na rumenem papirju. Kasneje se je ta praksa razširila še na druge velike kolesarske dirke, pri katerih so majico vodilnega  oddeli v sponzorske barve. Zelo znana je denimo roza majica, ki jo nosi vodilni kolesar v skupnem seštevku na Giru'd Italia, izbrana pa je bila zaradi  barve papirja  znamenitega športnega dnevnika  La Gazzetta dello Sport, ki je tudi  organizator dirke. Organizatorji dirke Po Sloveniji so se za zamenjavo barve majice vodilnega na letošnji 24. izvedbi te dirke odločili iz več razlogov. Zelena barva namreč simbolizira zeleno Slovenijo, trajnostni razvoj,  zeleno mobilnost in zdrav način življenja. Prav tako  je »U377« zaščitna barva najbolj prepoznavnega slovenskega slogana I feel Slovenia, ki ga ima v svojem simbolu tudi eden letošnjih glavnim partnerjev projekta, Slovenska turistična organizacija. »Boj za zeleno« pa je simbolično vgrajen tudi v poslanstva domala vsem pokroviteljev in poslovnih partnerjev dirke od Adrie Mobil, preko Telekoma, Siola, Fiata do vseh slovenskih občin skozi katere so letos začrtane kolesarske etape.  Zanimivo dejstvo je, da se bo letošnji zmagovalec prve etape med Koprom in Kočevjem pravzaprav že s tem vpisal v zgodovino dirke, saj bo kot zmagovalec etape hkrati postal tudi prvi nosilec naše zelene majice.

Sicer ima kolesarstvo velik vpliv tudi na druge športe. Predvsem zimski športi po zgledu kolesarjev vodilne tekmovalce prav tako oblačijo v rumene in rdeče majice, in s tem poskrbijo za večjo pozornost tako gledalcev kot medijev.

 

 #TourOfSlovenia

FOTO: Mario Stiehl