Pred začetkom 27. kolesarske dirke Po Sloveniji
Etape, ekipe in izjave sogovornikov na današnji tiskovni konferenci - preberite si (skoraj) vse o letošnji izvedbi dirke Po Sloveniji.
V prostorih Telekoma Slovenije, ki kot generalni sponzor kolesarsko dirko Po Sloveniji podpira od samega začetka, je danes potekala prva letošnja novinarska konferenca, vezana na organizacijo in izvedbo že 27. mednarodne kolesarske dirke Po Sloveniji, ki bo potekala med 9. in 13 junijem 2021. Tudi letošnja dirka bo trajala pet dni, na trasi, dolgi nekaj več kot 803 kilometre, pa se bo pomerilo skupno 19 ekip, od tega štiri ekipe svetovne serije UCI World Tour: UAE Team Emirates (ZAE), Astana – Premier Tech (KAZ), Bahrain Victorious (BHR) ter Team BikeExchange (AUS).
Letošnja »zelena pentlja« bo vsekakor drugačna od prejšnjih – ne le, da bo na poseben način kolesarsko zaobjela Slovenijo, temveč bo organizirana v t. i. »mehurčku« ter v skladu s preventivnimi ukrepi in pravili, kot jih za tekmovanja tega ranga določa mednarodna kolesarska zveza UCI. Prva etapa letošnje dirke bo kolesarsko karavano popeljala od Ptuja do Rogaške Slatine (151,5 km), druga etapa od Žalca do Celja (147 km), tretja etapa od Brežic do Krškega (165,8 km), četrta etapa od Ajdovščine do Nove Gorice (164,1 km) ter peta etapa od Ljubljane do Novega mesta (175,3 km), ki bo tudi v letošnjem letu tradicionalno gostilo cilj zadnje etape dirke Po Sloveniji. Čeprav brez velikih vzponov in kronometra je trasa letošnje dirke razgibana in tehnično zahtevna, zato na letošnji dirki pričakujemo zmago najbolj »kompletnega« kolesarja, ki bo sposoben odgovoriti na vse izzive tako trase kot tudi ostalih kolesarjev oziroma ekip.
Težavnost dirke se tudi letos stopnjuje iz etape v etapo, zato bodo morali biti kolesarji vseskozi izjemno skoncentrirani in pripravljeni odgovoriti na vse napade. Med zahtevnejšimi velja izpostaviti kraljevsko četrto etapo, ki ima kar 5 kategoriziranih vzponov, med katerimi bo najzahtevnejši vzpon na Sveto Goro, kjer bo na 639 metrih nadmorske višine tudi cilj 4. etape. Med zahtevnejše vzpone sodi tudi vzpon na Svetino (697 m n. m.), ki ga bodo kolesarji dosegli na drugi etapi in bo tudi najvišja točka letošnje dirke Po Sloveniji. Seveda pa »boj za zeleno« ne bo odločen vse do konca dirke, zato bo na zmagovalca letošnje dirke, ki bo dvignil znameniti pokal – repliko najstarejšega kolesa – treba počakati do končne razglasitve 13. junija v Novem mestu. »Letošnja dirka je zahtevna, kot vedno pa jo bodo še bolj zahtevno naredili kolesarji, ki bodo na dirko gotovo prišli zelo motivirani in zato pričakujemo zanimiv in napet kolesarski obračun vse do zadnjih kilometrov,« je pričakovan razplet dogajanja na letošnji dirki zaokrožil Bogdan Fink, dolgoletni organizacijski direktor dirke.
Na startu 27. dirke Po Sloveniji, ki že četrto leto poteka pod prepoznavnim sloganom »Fight for green« / »Boj za zeleno«, sicer pričakujemo 126 kolesarjev, kolikor jih je trenutno prijavljenih. Kdo so dejanski favoriti, bo znano takrat, ko bo startna lista dokončna. Celotno dirko bosta znova prenašala tako Eurosport kot tudi RTV Slovenija. Že pretekle izvedbe kolesarske dirke so potrdile dejstvo, da si je slovenska »zelena pentlja« že izborila pozornost kolesarskih navdušencev po vsem svetu, saj si je zadnjo dirko v letu 2019 ogledalo več kot 11 milijonov gledalcev s celega sveta, dirka pa je požela tudi veliko pozitivnih odzivov na družbenih omrežjih.
Organizator dirke še naprej ostaja Kolesarski klub Adria Mobil, ki mu stojijo ob strani zvesti sponzorji, z družbo Adria Mobil na čelu. Generalni sponzor dirke prav tako ostaja ponudnik celovitih komunikacijskih storitev, družba Telekom Slovenije, d. d., med ključnimi partnerji dirke pa poleg družbe Adria Mobil ostaja tudi Slovenska turistična organizacija. Družba Avto Triglav, uradni zastopnik Fiata za Slovenijo, bo znova uradni prevoznik dirke Po Sloveniji, Slovenska Policija pa bo prav tako skrbela za varnost v prometu.
Posamezne izjave:
Luka Mezgec, kolesar ekipe BikeExchange: "Lep pozdrav iz Livigna, kjer sem na višinskih pripravah, ki so tudi del priprav za dobro formo na dirki Po Sloveniji. Etape smo pregledali z ekipo in lahko rečem, da so razgibane in raznolike, za vse tipe kolesarjev. Dirka je res mogoče kratka in ne najvišjega nivoja, še vedno pa se jo veselijo vsi kolesarji, ki jih poznam, tudi tisti iz WorldToura. Vedno imajo na tej dirki vsi dobre izkušnje in komaj čakamo, da se dirka začne."
Tomaž Jontes, podpredsednik uprave Telekoma Slovenije: »Dirko Po Sloveniji nestrpno pričakujemo tako navijači in ljubitelji kolesarstva kot sponzorji, saj nas naši kolesarji iz dirke v dirko navdušujejo in skrbijo za to, da smo ob spremljanju najpomembnejših večtedenskih dirk in kolesarskih klasik Slovenci polni ponosa. Ponosni smo na zmage in vrhunske rezultate, pa tudi na vrednote, ki nam jih naši kolesarji vedno znova pokažejo, ko se je potrebno pobrati po padcu in športno sprejeti poraz. V Telekomu Slovenije smo z dirko Po Sloveniji od samega začetka. Ker nas navdušuje energija, ki jo kolesarji prinesejo v vsak kraj, vas ali mesto, skozi katero jih vodi trasa, vztrajnost organizatorjev, zaradi katerih se dirka postavlja ob bok najpomembnejšim mednarodnim dirkam, predvsem pa nas navdušujejo naši kolesarji.«
Bogdan Fink, organizacijski direktor dirke Po Sloveniji: "27. izvedba kolesarske dirke Po Sloveniji se začne 9. junija s prvo etapo od Ptuja do Rogaške Slatine. Kolesarji bodo morali za zmago oz. uvrstitev prevoziti več kot 800 kilometrov. Na štartu bo 19 ekip in pričakujemo res dobro in lepo dirko, upamo pa tudi, da bodo na koncu Slovenci na zmagovalnem odru."
Mag. Maja Pak, direktorica Slovenske turistične organizacije je na novinarski konferenci izpostavila: »Na Slovenski turistični organizaciji nadaljujemo in nadgrajujemo sodelovanje pri kolesarski dirki Po Sloveniji. Upamo tudi na sodelovanje našega ambasadorja slovenskega turizma Tadeja Pogačarja, s čimer bo promocijski učinek še večji. Znamko I feel Slovenia in Slovenijo kot deželo za edinstvena kolesarska doživetja bomo predstavili v okviru prenosa dirke v skupnem trajanju 10 ur na Eurosport 1 in Eurosport 2 ter na eurosport.com, v vsebinskih prispevkih o dirki in Sloveniji na spletnih straneh Eurosporta ter v oglaševanju s kar 230 televizijskimi oglasi ter 3 milijonov prikaznih spletnih pasic. Tudi letos bomo s sloganom Boj za zeleno oz. Fight for green izpostavili našo zavezo za nujnost varovanja okolja, z izvedbo dogodka v 'mehurčku' pa še enkrat dokazali, da je Slovenija odlična gostiteljica vrhunskih športnih dogodkov s posebno skrbjo za varna doživetja.«
Matjaž Leskovar, predstavnik slovenske Policije: "Tudi na 27. izvedbi kolesarske dirke Po Sloveniji bo Slovenska Policija poskrbela, da bo vse potekalo varno za vse udeležence dirke. Že leta opravljamo to nalogo in pridobili smo si veliko izkušenj. Sama varnost ni samoumevna. Treba je vložiti velik napor in zato smo si tudi ogledali vse trase dirke in pripravili ustrezne načrte. Seveda so tukaj še pogoji, ki jih moramo spoštovati v povezavi z epidemijo in preprečevanjem širjenja okužb. Podvrženi smo posebnim zahtevam, ki morajo izpolnjevati državno zakonodajo in predpise, prav tako pa tudi zahteve Mednarodne kolesarske zveze. Seveda si želimo, da bi vse skupaj potekalo varno, zato udeležence opozarjamo na spoštovanje navodil policistov in rediteljev ob cesti. Smo ponosni, da lahko sodelujemo. Imamo svojo ekipo, s katero že dlje časa delamo na tej dirki. Prepričan sem, da bomo tudi letos zagotovili, da bo promocija Slovenije, seveda ob zagotovljeni varnosti, še večja."
Mojca Novak, predsednica organizacijskega odbora dirke: "Pred nami je 27. izvedba, za nami 26 dirk po Sloveniji, kar pomeni, da smo skozi organizacijo dirk spisali pravo zgodovino kolesarstva. Veseli me, da bomo kljub zahtevnim okoliščinam dirko ponovno organizirali. Hkrati bi se ob tej priložnosti zahvalila vsem, ki sodelujejo in zagotavljajo osnovne pogoje, da lahko kolesarski klub organizira tako pomemben dogodek, ki postaja na zemljevidu kolesarskih dirk prestižen, zanimiv in vabljiv. Slovenska turistična organizacija je tista, ki ji gre zahvala, da se dogodek prenaša preko Eurosporta, zagotovo moram izpostaviti tudi družbo Avto Triglav, ki je z vozili Fiat glavni opremljevalec dirke. Hvala dolgoletnemu sponzorju, družbi Telekom Slovenije, ki nam stoji ob strani od samih začetkov. In seveda zahvala vsem destinacijam, ki sodelujejo v tako velikem projektu. Nenazadnje posebna zahvala tudi družbi Adria Mobil po kateri nosi kolesarski klub ime, in ki zagotavlja finančno in organizacijsko podporo za izvajanje vzgoje kolesarjev, za zmage in ustvarjanje zmagovalne miselnosti ter finančna sredstva za organizacijo vseh dogodkov, med katerimi je najprestižnejša dirka Po Sloveniji."
Foto: Anže Furlan