30. dirka Po Sloveniji 12. junij - 16. junij 2024
19.01.2021

Tadej Pogačar za prepoznavnost Slovenije

Tadej Pogačar za prepoznavnost Slovenije

Slovenska turistična organizacija z vrhunskimi  športniki krepi prepoznavnost Slovenije kot destinacije za aktivna doživetja.

Slovenska turistična organizacija (STO) je sklenila partnerstvo s Tadejem Pogačarjem, vrhunskim slovenskim kolesarjem in tako okrepila že do sedaj zelo uspešno sodelovanje z globalno prepoznavnimi slovenskimi športniki, kot sta Primož Roglič in Luka Dončić pri promociji Slovenije kot destinacije za aktivni oddih. STO v letošnje leto vstopa z nadgrajenim sodelovanjem pri promociji na velikih športnih dogodkih, ki jih gosti Slovenija.

Danes je potekala virtualna novinarska konferenca, ki je izpostavila aktivni oddih kot enega ključnih turističnih produktov slovenskega turizma ter pomen vrhunskih slovenskih športnikov, še posebej kolesarjev, za povečanje prepoznavnosti in ugleda Slovenije kot destinacije za odlična aktivna doživetja.
Novinarske konference so se udeležili Tadej Pogačar, vrhunski slovenski kolesar in zmagovalec dirke Tour de France 2020; mag. Maja Pak, direktorica STO; Bogdan Fink, organizacijski direktor dirke Po Sloveniji in direktor KK Adria Mobil ter Marko Lenarčič, direktor Združenja Aktivna Slovenija.
STO se zaveda velikega pomena mednarodno prepoznavnih in odmevnih športnih dogodkov ter vrhunskih športnikov za promocijo Slovenije in slovenske turistične ponudbe, zato krepi aktivnosti na področju razvoja in promocije produkta aktivnega oddiha in nadgrajuje sodelovanje z vrhunskimi športniki, ambasadorji slovenskega turizma. V letošnjem letu se športnikom ambasadorjem pridružuje vrhunski kolesar Tadej Pogačar.

Mag. Maja Pak, direktorica STO je ob tej priložnosti izpostavila: »Na STO sodelujemo z vrhunskimi slovenskimi športniki, ki z dosežki, entuziazmom in srčnostjo navdušujejo milijone športnih navdušencev in aktivnih posameznikov po svetu. Prepričani smo, da lahko z njihovo pomočjo učinkovito promoviramo Slovenijo kot destinacijo aktivnega oddiha in delimo vrednote znamke I feel Slovenia. Veseli me, da letos sodelovanje nadgrajujemo s partnerstvom s Tadejem Pogačarjem, ki nam bo pomagal nagovoriti navdušence aktivnega oddiha po svetu in doma,« in dodaja: »Kolesarjenje je zagotovo tisti šport, kjer gre za neposredno povezljivost športa s turističnim produktom aktivnih počitnic t. j. produkta outdoor, ki je eden izmed najpomembnejših turističnih produktov Slovenije. V teh posebnih časih, ko bodo potovanja spet možna, bo imel izjemne priložnosti. Slovenijo aktivno promoviramo tudi na odmevnih športnih dogodkih. V zadnjih treh letih smo sodelovali pri Dirki po Sloveniji in skupaj s partnerji omogočili prenos dirke na Eurosportu in tako dosegli, da si je lepote Slovenije ogledalo več kot 30 milijonov gledalcev. Slovenijo smo kot odlično kolesarsko destinacijo aktivno promovirali v času Dirke po Franciji, sodelujemo pri I FEEL SLOVENIA virtualni kolesarski dirki Po Sloveniji in na drugih najpomembnejših športnih dogodkih v Sloveniji. Ne dvomim, da bomo skupaj s Tadejem Pogačarjem, Primožem Rogličem in Luko Dončićem ter drugimi vrhunskimi športniki tudi letos navduševali milijone ljubiteljev športa in vplivne medije po vsem svetu s Slovenijo kot destinacijo zdravih in aktivnih doživetij, odlično za priprave športnikov in gostiteljico odmevnih mednarodnih športnih dogodkov. Zaradi priložnosti, ki jih bo imel produkt aktivnih počitnic in športnih dosežkov Slovenije, napovedujemo v letu 2022 in 2023 promocijsko temo aktivne počitnice oz. outdoor in športni turizem.«

STO sodelovanje s športniki ambasadorji nadgrajuje s partnerstvom s Tadejem Pogačarjem

STO z letošnjim letom sodelovanje z vrhunskimi športniki nadgrajuje s partnerstvom z zmagovalcem lanske kolesarske dirke po Franciji, Tadejem Pogačarjem. Za sodelovanje s Pogačarjem se je STO odločila glede na odmevnost njegovih uspehov med globalno športno, medijsko in široko javnostjo. Velik je tudi njegov vpliv na družbenih omrežjih: število njegovih sledilcev dosega več kot 332.000, število sledilcev na Instagramu pa je v zadnjem letu poraslo za več kot 770 %. Pogačar ob tem navdušuje tudi s svojo pozitivno naravnanostjo in s ponosom predstavlja Slovenijo. Kolesarjenje je šport, kjer gre za neposredno povezljivost športa in turističnega produkta aktivne počitnice.
»Slogan »I feel Slovenia« mi je že od malih nog zelo všeč, je res posrečen. Vedno, ko vidim transparente in plakate, ki ga vsebujejo, pa naj bo to na dirki ali zgolj na sprehodu, se spomnim na domovino. Imamo lepo državo in prav je, da jo spoznajo tudi drugi,« je uvodoma povedal Tadej Pogačar, zmagovalec Tour de France, prestižne tritedenske kolesarske dirke po Franciji in dodal: »Sodelovanje s STO je takoj padlo na plodna tla, saj rad pripomorem k temu, da cel svet prepozna našo državo kot turistično destinacijo za aktivni oddih. Veseli me, da lahko tudi sam prispevam kamenček v ta mozaik, da ljudem povem in pokažem, kako lepa je pravzaprav Slovenija.«

Glede na velik pomen kolesarskega športa za povečanje prepoznavnosti in ugleda Slovenije kot destinacije za aktivni in zdrav oddih ter velike prepoznavnosti Pogačarja kot vrhunskega slovenskega kolesarja je STO s Tadejem Pogačarjem opredelila niz promocijskih aktivnosti. Glede na pomen digitalnih medijev ter usmerjenost promocijskih aktivnosti STO v digitalno komuniciranje aktivnosti obsegajo objave na njegovih družbenih profilih, uporabo fotografij in video izjav za namen promocije Slovenije kot turistične destinacije ter uporabo znaka I feel Slovenia. Prav tako je dogovorjena uporaba njegovega imena in podobe pri komunikacijskih aktivnostih in vizualih, s katerimi STO spodbuja navijaško vzdušje v tujini in Sloveniji ter na oglasih na družbenih omrežjih v povezavi s Slovenijo. Sodelovanje zajema tudi udeležbo Pogačarja na dogodkih v tujini, kjer se predstavlja Slovenija, med drugim na EXPO v Dubaju ter omembe Slovenije kot turistične destinacije v izjavah, intervjujih ter objavah na družbenih omrežjih s ključnikom #ifeelsLOVEnia.
Tadej Pogačar se je med svetovne zvezde kolesarskega športa zapisal z zmago na Dirki po Franciji, ko je s sleherno etapo rasel ponos celotnega slovenskega naroda, najuglednejši tuji mediji pa so Slovenijo izpostavljali kot kolesarsko in športno velesilo. Velik pomen prispevka Pogačarja k prepoznavnosti in ugledu Slovenije so prepoznali tudi vsi organizatorji Dnevov slovenskega turizma 2020 in mu podelili ugledno priznanje Kristalni Triglav 2020 za osebnost, ki je veliko prispevala k prepoznavnosti Slovenije v svetu.

Sodelovanje STO z vrhunskimi slovenskimi športniki
STO že vrsto let sodelovanje s slovenskimi vrhunskimi športniki prepoznava kot odlično priložnost za pozicioniranje Slovenije kot dežele za petzvezdična aktivna in zdrava doživetja. Vrhunski športniki so eni najbolj pristnih in prepoznavnih ambasadorjev naše dežele, ki ob odličnih uvrstitvah in zmagah krepijo pozornost svetovne javnosti za Slovenijo, prebivalce naše dežele pa navdušujejo in navdajajo s ponosom.
Še posebej intenzivno je sodelovanje STO s športniki pri objavah na družbenih omrežjih in objavah videov s povabilom športnikov k raziskovanju Slovenije, kar rezultira v rasti objav na družbenih omrežjih, ki vključujejo tudi navedbo Slovenije in slovenskega turizma. Sodelovanje STO s športniki ambasadorji je še posebej učinkovito na družbenih omrežjih, saj se tako gradijo in krepijo odnosi in interakcije s sledilci tako na kanalih družbenih omrežjih športnikov kot tudi na družbenih omrežjih Feel Slovenia.
Ob uspehih športnikov beležimo bistveno rast spletnih iskanj, ki vključujejo besedo »Slovenija« in rast obiska portala slovenia.info. Še posebej dobre rezultate je STO dosegla z objavami s ključnikoma #ifeelsLOVEnia in #mojaslovenija preko družbenih omrežij na zmagovalni dan lanske dirke Tour de France, ko je bilo zabeleženih več kot 7.500 javno dostopnih objav, v času celotne komunikacije ključnika #tourdefrance pa doseženih več kot 10 milijonov uporabnikov.
Velikega pomena je tudi medijska pozornost, ki smo jo na STO izkoristili ob uspehu naših kolesarjev. Tako je članek »Why Slovenia is a tour de force when it comes to cycling«, ki ga je STO poslala najuglednejšim tujim medijem ob uspehih slovenskih koledarjev na lanski Tour de France, dosegel več kot 400 objav s potencialnim skupnim dosegom več kot 1,64 milijarde bralcev.
STO sodeluje z najbolj vidnimi slovenskimi športniki kot je Luka Dončić. Za sodelovanje z Luko Dončićem se je STO odločila glede na njegov izredni vpliv na družbenih omrežjih, saj gre za slovenskega športnika s trenutno daleč največjim številom sledilcev na družbenih omrežjih: doseg Luka Dončića je več kot 7,1 milijonov, samo na Instagramu 5,4 milijonov. Število njegovih sledilcev na Instagram profilu se je samo v lanskem letu povečalo za 3,5 milijone, kar še enkrat dokazuje, da je Luka Dončić eden najbolj prepoznavnih slovenskih športnikov vseh časov.
Sodelovanje s športniki na področju kolesarjenja poteka s trenutno najbolj uspešnima in prepoznavnima kolesarjema, ob Tadeju Pogačarju še s Primožem Rogličem in njegovim klubom Jumbo Visma.

STO v letu 2021 z nadgrajenim sodelovanjem pri velikih športnih dogodkih
Globalno vidne in odmevne mednarodne športne dogodke spremlja izredno veliko število športnih navdušencev in medijev, zato pomembno prispevajo k dvigu ugleda in prepoznavnosti naše dežele. STO intenzivno sodeluje pri največjih globalnih športnih dogodkih, kot so v letošnjem letu poletne olimpijske igre v Tokiu, kjer Slovenijo predstavljamo tujim medijem, organizatorjem potovanj, turističnim agencijam ter ostalim poslovnim javnostim.
Globalno odmevni športni dogodki, ki jih gosti Slovenija, posebej tisti, ki se odvijajo v izjemnem naravnem okolju, predstavljajo odlično priložnost za krepitev ugleda Slovenije kot turistične destinacije za aktiven oddih, hkrati pa Slovenijo pozicionirajo kot odlično gostiteljico zahtevnih mednarodnih športnih dogodkov. STO zato pri teh športnih dogodkih sodeluje že vrsto let, v letošnjem letu pa je sodelovanje nadgradila in okrepila. Pred kratkim je bil objavljen nov javni poziv za sodelovanje pri velikih mednarodnih športnih dogodkih s ciljem še intenzivnejše izpostavitve Slovenije in implementacije znamke I feel Slovenia.
Slovenija si v teh, tudi za športne dogodke izredno težkih časih, prizadeva za izvedbo pomembnih športnih dogodkov na prilagojen in inovativni način. Izraz »mehurček« je tako dobil novo uporabo na področju športa. Izolirani sklopi nastanitev in športnih prizorišč, v katerih lahko športniki prebivajo in tekmujejo stran od širše javnosti, so se v Sloveniji izkazali kot odlična možnost za izvedbo dogodkov na najvišji tekmovalni ravni. Slovenija je tako gostila del kvalifikacij za EuroBAsket 2022 v košarkarskem mehurčku, kjer se je slovenska košarkarska reprezentanca na evropsko prvenstvo uvrstila z dvema zmagama. Veliko zmago je Slovenija dosegla tudi z organizacijo svetovnega prvenstva v smučarskih poletih v Planici. Slovenski organizatorji športnih dogodkov s tem ponovno dokazujejo, da je Slovenija odlična gostiteljica tudi najzahtevnejših športnih prireditev.
Danes, ko izvedba športnih dogodkov v številnih primerih ni možna oz. je omejena, STO pristopa k sodelovanju pri t. i. virtualnih kolesarskih športnih dogodkih. V soboto, 20. februarja bo potekala prva od petih virtualnih kolesarskih dirk po Sloveniji I FEEL SLOVENIA Virtualna kolesarska dirka po Sloveniji. Dirka je namenjena rekreativnim kolesarjem, ki bodo na petih kolesarskih etapah skozi dirko spoznavali Slovenijo. Dirka bo potekala na virtualni platformi ROUVY, ki ima 418.000 registriranih uporabnikov in kolesarjem omogoča, da ob vožnji na trenažerju spoznajo okolico na zelo podoben način, kot bi kolesarili v naravi. Preizkušnje bodo vsako soboto ob 19. uri in bodo potekale v živo na YouTube kanalu ROUVY z angleškim komentatorjem ter skupnim štartom za vse udeležence. Pojavnost znamke I feel Slovenia bo ob imenu kolesarske dirke poudarjena tudi s sloganom Boj za zeleno/Fight for Green in izpostavitvi znamke I feel Slovenia na zeleni majici za skupnega zmagovalca in zmagovalca po starostnih kategorijah dirke.
V februarju je predvidena skupna novinarska konferenca STO ter predstavnikov regijskih destinacijskih organizacij Furlanija Julijska Krajina in avstrijska Koroška za Alpe Adria področje, kjer bo predstavljeno sodelovanje na področju razvoja in promocije aktivnih doživetij ter gastronomske ponudbe Slovenije, Avstrije in Italije. Ob gastronomiji bo izpostavljen prav turistični produkt aktivnega oddiha ter možnosti njegovega razvoja in trženja v okviru treh dežel.
STO partnersko sodeluje pri tudi pri drugih odmevnih kolesarskih dogodkih kot je kolesarska dirka Po Sloveniji, kjer usklajevanja aktivnosti glede dirke v letu 2021 še potekajo. Dirka v letu 2020 zaradi situacije posledično Covid-19 ni bila izvedena. Dirka se ponaša z izrednim globalnim dosegom. V letu 2019 je STO tretjič zapored pristopila k partnerskem sodelovanju pri tem projektu s sodelovanjem pri prenosu in promociji te globalno odmevne kolesarske dirke na globalni mreži Eurosport, s čimer je gledalcem predstavila naravne, kulturne in druge lepote naše dežele ter znamko I feel Slovenia. Dirko po Sloveniji si je v letu 2019 v več kot 120 državah ogledalo več kot 10,7 milijonov ljudi. Prek različnih družbenih medijev so objave v povezavi z dirko dosegle več kot 37,6 milijona sledilcev, samo ena objava na FB in Twitter profilu Eurosporta pa je dosegla več kot 1,35 milijona sledilcev.
STO sodeluje tudi pri dogodku I FEEL SLOVENIA IRONMAN 70.3 SLOVENIAN ISTRIA (ki lani prav tako zaradi situacije posledično pandemije ni bil izveden), kjer sodelovanje STO poteka predvsem s ciljem dodatnega pozicioniranja Slovenije kot odlične gostiteljice velikih in zahtevnih športnih dogodkov, ki nagovarjajo najbolj ekstremne športnike ter kot dežele športnikov, ki posegajo po najvišjih zmagah. Poseben pomen ima ta dogodek tudi zaradi komuniciranja znamke v samem nazivu oz. logotipu dogodka ter izpostavitve Slovenije kot trajnosti zavezane dežele izrednih naravnih danosti za petzvezdična doživetja tudi za najbolj zahtevne goste.
Bogdan Fink, organizacijski direktor dirke Po Sloveniji in direktor KK Adria Mobil je na novinarski konferenci izpostavil: »Kolesarstvo kot šport v najširšem pomenu besede nagovarja k aktivnemu življenjskemu slogu in promovira kulturo gibanja. V profesionalnem smislu pa me izredno veseli, da smo z dirko Po Sloveniji uspeli privabiti vrhunske tekmovalce s praktično celega sveta ter s predvajanjem dirke na Eurosportu Slovenijo dokončno postavili na športni zemljevid sveta. Z dirko smo na način, ki je lasten le kolesarstvu, izpostavili naravne danosti Slovenije in jo predstavili kot izjemno turistično in kolesarsko destinacijo. V času epidemije smo se morali prilagoditi nezavidljivi situaciji in smo kljub odpovedi dirke Po Sloveniji posneli pet virtualnih etap, na katerih se bodo lahko pomerili samo rekreativni kolesarji konec februarja 2021.«

Turistični produkt aktivnih doživetij eden od primarnih nosilnih produktov slovenskega turizma
Produkt aktivnega doživetja na prostem (»outdoor«) je med najkonkurenčnejšimi v Evropi in temelji na izjemnih naravnih danostih, dobri infrastrukturi, trajnostnih poslovnih praksah ter odgovorni rabi naravnih in kulturnih danosti. Pomembno vpliva na podobo Slovenije kot trajnostne destinacije in se povezuje s produktom športni turizem.
Produkt aktivnega oddiha obiskovalcem naše dežele zagotavlja varne, trajnostne in atraktivne izkušnje. Kot turistični produkt, ki temelji na stiku z naravo nagovarja goste, ki iščejo varno in trajnostno turistično ponudbo, kar je v teh časih posebej pomembno. Trendi kažejo, da bodo turisti najraje potovali v bližnje, nemasovne ter trajnostne in varne destinacije.
Turistični produkt aktivnih počitnic na prostem STO uvršča med primarne nosilne turistične produkte (ob produktih poslovna srečanja in dogodki ter zdravje in dobro počutje).
Ključni trgi produkta aktivnih doživetij so Slovenija, Nemčija, Avstrija, Švica, Italija, Benelux, Francija, Velika Britanija, Češka in Hrvaška; sekundarni pa Srbija, Madžarska, Poljska, nordijski trgi, ZDA in Kanada.
STO bo letos na teh trgih v podporo produktu aktivnega oddiha izvedla vrstno promocijskih in tržnih aktivnosti. Produkt bo vključen v predstavitve na webinarjih, spletnih in offline oglaševanjih, oglaševanju na televizijskih in radijskih postajah, novičnikih, portalu slovenia.info, objave na družbenih omrežjih, v projekte vplivnostnega marketinga, publikacije slovenskega turizma pa tudi v študijske ture, predstavitve na sejmih, borzah in delovnih srečanjih (workshopih), ko bodo le-ta ponovno možna.
STO sodeluje z Združenje Aktivna Slovenija (Slovenia Outdoor), ki je nastal s pridružitvijo marketinškega dela Združenja slovenskih žičničarjev k združenju Pohodništvo&kolesarjenje GIZ z namenom postopne združitve slovenskih produktov aktivnih doživetij pod eno streho.

Marko Lenarčič, direktor Združenja Aktivna Slovenija: »Združenje Aktivna Slovenija s skupno promocijo ter trženjem enotno predstavlja slovensko ponudbo aktivnih doživetij na prostem, pri čemer se kolesarjenje uvršča med najpomembnejši primarni produkt aktivnih doživetij. Združenje med drugim skrbi za promocijo in marketing kolesarjenja v Sloveniji tako gorskega kolesarjenja kot treking cestnega kolesarjenja, ki sta v vzponu in seveda kolesarskih parkov. V okviru cestnega kolesarjenja sodeluje v okviru Nacionalnega koordinacijskega centra za razvoj Eurovelo daljinskih kolesarskih poti in v okviru izboljšanja zakonodaje za vožnjo v naravnem okolju sodeluje v konzorciju Odprimo poti. Urejena infrastruktura in zakonodaja je osnova za trženje kolesarskih doživetij v vseh segmentih kolesarjenja. V okviru www.slovenia-outdoor.com in s strateškim povezovanjem z globalnimi specializiranimi digitalnimi platformami kot je na primer www.outdooractive.com, preko FB profila hikingandbikingslovenia in IG slovenia_outdoors kanalov se povezuje vseslovenska ponudba aktivnih doživetij. Strateški partner v sodelovanju je Slovenska turistična organizacija, ki preko portala slovenia.info navdušuje potencialne obiskovalce s predstavitvami kolesarskih možnosti v destinacijah in pri posameznih ponudnikih, Združenje Aktivna Slovenija pa ponuja konkretne pakete vsem segmentom kolesarjev.«

Slovenija: destinacija visoko kakovostnih aktivnih doživetji
V slovenskem turizmu smo si zastavili cilj, da Slovenija postane destinacija z visoko kakovostnimi, butičnimi, edinstvenimi in po meri narejenimi produkti aktivnega oddiha za zahtevne domače in tuje turiste, ki cenijo avtentično ponudbo v neokrnjeni naravi.
Razvoj aktivnega oddiha v Sloveniji bo tudi v prihodnje temeljil na butičnosti, edinstvenosti, avtentičnosti in neokrnjeni naravi naše dežele, ki omogoča nemasovni razvoj produkta in individualen stik med ponudniki in gosti in omogoča oblikovanje ponudbe po meri posameznega turista. Razvoj je tako usmerjen v ponudbo višje dodane vrednosti za goste, ki so za doživetja pripravljeni plačati ustrezno višjo ceno.
Slovenija ima na področju razvoja produkta aktivnih doživetij več ključnih prednosti, predvsem bogate in edinstvene naravne danosti. Že danes Slovenija uživa globalni ugled kot dežela vrhunskih športnikov, ki segajo po najvišjih odličjih, pri tem pa ostajajo pristno srčni. Razvita je tudi športna infrastruktura, pri čemer imamo še veliko priložnosti za nadaljnji razvoj.
Turistični produkt aktivnega oddiha oz. outdoor je dvoletna tematika promocijskih aktivnosti STO v letih 2022 in 2023.

Aktivna doživetja – eden najbolj izrazitih trendov pri potovanjih 2021
Turistični produkt aktivnega oddiha je eden ključnih produktov slovenskega turizma, ki izkazuje velik potencial nadaljnje rasti. Posebej velik potencial rasti izhaja tudi iz omejitev zaradi prizadevanja za zajezitev pandemije, zaradi česar so ljudje veliko časa v zadnjem letu preživeli doma, po ponovni vzpostavitvi potovanj pa bo še posebej izražena želja aktivnem preživljanju oddiha v naravi, kar raziskave izpostavljajo kot enega najbolj izrazitih trendov na področju potovanj za leto 2021. Hkrati gostje oddih v naravi zaznavajo kot varen, saj zaradi možnosti zagotavljanja varne fizične razdalje predstavlja manj tveganj za okužbe. To potrjujejo tudi izsledki aktualne raziskave Evropske potovalne komisije (ETC), ki med trgi, pomembnimi za slovenski turizem, zaznavana visoko zanimanje za ta turistični produkt. Kar četrtina Nemcev ter petina Avstrijcev, Belgijcev in Nizozemcev navaja, da bi se v naslednjih nekaj mesecih najverjetneje odločili za destinacijo, ki ponujajo možnost preživljanja časa v naravi in na prostem.
Produkt aktivnega oddiha močno vpliva na ugled Slovenije kot trajnostne dežele edinstvenih naravnih danosti za zdrav in aktivni oddih, gostom pa omogoča pristen stik z naravo. Med Evropejci so aktivnemu oddihu najbolj naklonjeni Nemci, Belgijci, Avstrijci, Nizozemci in Španci.

Foto: Nino Verdnik (fotografiji Tadej Pogačar ter Tadej Pogačar in Maja Pak) in posnetek zaslona novinarske konference